بودجه قانون جوانی جمعیت صرف پرداختی‌های کارمندان شد 

حجت‌الاسلام و المسلمین عزت زمانی گفت: با وجود تخصیص بودجه به قانون جوانی جمعیت ولی آن مبالغ خرج پرداختی‌های کارمندان شد.

در نشست خبری ارائه گزارش اقدامات و برنامه‌های ستاد جمعیت و رونمایی از مجله امید آینده که در معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد، حجت‌الاسلام و المسلمین رضا عزت زمانی، معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی درباره پدیده پیری جمعیت گفت: به عقیده کارشناسان حوزه جمعیت، ابر مسئله و بحران همه دنیا پیری جمعیت است.

حجت‌الاسلام عزت زمانی ادامه داد: در دوره‌ای تصمیم گرفته شد برای توزیع بهتر امکانات در کشور، قانون کنترل جمعیت اجرا شود. اجرای این قانون در سال‌های ابتدایی تصمیم درستی بود. اما تصمیم متولیان امر و موج‌سواری دشمن باعث شد موضوع کنترل جمعیت با سرعت پیش برود. از دهه ۸۰ باید اجرای قانون کنترل جمعیت متوقف می‌شد. مقام معظم رهبری در آن سال‌ها که هنوز به بحران جمعیت نرسیده بودیم، به موضوع رشد جمعیت اشاره کردند. 

معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی کشور با بیان اینکه به دلایل مختلفی به رشد جمعیت توجه نشد و درباره قوانین آن مباحثه نشد، افزود: دولت سابق به رشد جمعیت توجه نکرد و امروز موضوع جمعیت به بحران تبدیل شده است. نزدیک به دو سال پیش که قانون جوانی جمعیت تصویب شد، عرصه‌های مختلف اقتصادی و فرهنگی برای حمایت جمعیت مورد توجه قرار گرفت. 

وی با اشاره به اقدامات هنری و رسانه‌ای سازمان تبلیغات اسلامی در حوزه ترویج جمعیت گفت: سازمان تبلیغات با ساخت دو فیلم با موضوع تشویق به فرزندآوری با عنوان‌های «در آغوش درخت» و «عطرآلود» در چهل و یکمین جشنواره فجر حضور داشت. ساخت موسیقی با نام «پا‌به ماه»، ساخت سریال «تازه وارد» و کتاب‌هایی با عنوان «آبنبات هل‌دار»، «سخت شیرین»، «پاییز آمد» و ... درباره فرزندآوری تولید شد. تولید انیمیشن «لوپتو» با موضوع نقش فرزند در موفقیت پدر و ساخت مستند «خون‌ریزی» درباره سقط جنین از دیگر اقدامات بود. ایجاد سالن‌های اختصاصی در پردیس‌های سینمایی برای کودکان، شکل‌گیری حوزه هنری کودک و نوجوان، شکل‌گیری انیمیشن‌های سریالی و ... از دیگر اقدامات این عرصه بود. 

حجت‌الاسلام عزت زمانی با گلایه از سازمان برنامه و بودجه کشور گفت: با وجود اینکه در سال گذشته بودجه خوبی برای قانون جوانی جمعیت بخصوص فرهنگی درنظر گرفته شده بود، ولی مبالغ درنظر گرفته شده در سازمان برنامه و بودجه خرج حقوق کارمندان و جبران پرداختی‌های کارمندان برای تولد فرزندان جدید شد. 

وی با بیان اینکه سال گذشته هیچ مبالغی برای حمایت کارهای فرهنگی در حوزه فرزندآوری نشد، تصریح کرد: البته شنیده‌ایم امسال مبالغ اختصاص داده شده به قانون جوانی جمعیت کمتر از بودجه سال قبل است. یعنی این بودجه به کل مجموعه‌های فرهنگی واریز نشد. البته مجموعه‌های غیر از فرهنگی هم بخاطر عدم تخصیص بودجه گلایه داشتند، ولی آن مجموعه‌ها جزو نهادهای پول‌ساز (خودروسازها، مسکن) هستند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار